CANON DIGITAL IXUS 95 IS

I dag köpte jag mig själv en försenad julklapp på Onoffs mellandagsrea, en Canon Digital Ixus 95 IS. (Eller rättare sagt pappa köpte den i Valbo, Gävle när han var där i dag, de hade ingen väska till här i Mora) Jag har ju en digitalkamera sedan tidigare (en Canon PowerShot SX100IS) och det är inget som helst fel på den, utan det är en väldigt bra kamera. (Den blev väl prövad i Afrika och klarade alla tester galant, så det är absolut den kameran som får följa med på mina resor även i fortsättningen). Men den är lite för stor för att kunna ta med sig överallt här hemma på ett smidigt sätt, men den ger ju absolut mycket bättre bilder än min nya lilla kamera, den lilla kommer inte att kunna ge lika fina bilder som min stora. Men den lilla kommer att följa med mig när jag inte behöver ha världens bästa kvalite på korten, den kommer att vara lätt att ha med i fickan tex. Den är verkligen pytteliten om man jämför med min stora, kommer att ta tid att vänja sig vid det. Dessutom så fanns det en fin väska att köpa till vid köp av kameran. Lovely. Håller på att ladda batteriet till den nu för i morgon ska det premiär fotograferas.

Hade kort dag på jobbet i dag också, det är ganska så skönt att ha det i bland, det är ju inget man är bortskämd med precis men nu känns det lite lyxigt med flera sådana dagar på rad. Det gick väldigt bra att jobba i dag, skönt. Men det brukar det ju ofast göra. Efter jobbet har jag varit hemma hela dagen, jag vill bli frisk nu det är så drygt att inte vara helt frisk. Ni skulle ha hört hur jag lät i morse, haha. Men jag har iaf inte ont i halsen längre och det är så skönt.

På måndag ska jag till lasarettet och göra arbets EKG bland annat...jag undrar hur det ska gå om jag inte hinner bli helt frisk...Då måste jag få en ny tid ju. Just ja nu blev jag påmind om att jag måste hitta mitt frikort innan måndag oxå, hur nu det ska gå till.... annars borde de kunna se att jag har frikort i datorn, som de kan göra på vårdcentralen. Hoppas jag iaf. Men det löser väll sig på något sätt.

/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© J e s s i c a| D e s i g n
RSS 2.0