DET ÄR -22,9 GRADER UTE!

Nu är jag trött på denna istid, jag vill ha värme, är det någon som vet när den kommer? Jag klarar inte den här kylan mycket längre nu, det är det väll ingen som gör. Jag vill kunna vara ute utan att frysa, det ska vara skönt att vara ute och det är det inte nu. Usch.

Har jobbat i dag, fast jag hade en mycket kortare dag i dag än i går, jobbade bara 7-14 i dag så skönt. Sen hem direkt, var så trött så jag somnade en stund, det är skönt att vila lite i bland, det är så drygt att vara trött. Hoppas bara jag kan sova i natt nu, men det tror jag.

Det har inte hänt så mycket i dag, förutom att jag har jobbat då. Hade tänkt att jag skulle titta på Bones men så blev det ju inte. Men i morgon så tror jag att familjen annorlunda börjar igen och det måste jag ju se. Ganska intressant att se hur de klarar av vardagen med så många barn med allt vad det innebär, skola, aktivitetet, läxor, all tvätt som blir och allt annat. En av familjerna är från Älvdalen och det är ganska kul. Mora ligger ju inte så långt därifrån. Hoppas det blir många säsonger av detta program.

I morgon ska jag till tandläkaren, det är kanske typ 5 år jag var dit sist, till folktandvården alltså pratar vi om nu. Hade tandställning och gick då hos tandregleringen och då tyckte man att det var onödigt om jag gick både dit och sen till vanliga tandläkaren, så därför har jag inte varit där på så länge. Det finns ju ett nytt tandvårdsbidrag nu sen två år tillbaka och om man inte använder den totala summan man fått under de två åren innan de har gått så försvinner den summan. Så nu måste jag gå dit tänkte jag. Har ju lite tandvärk då och då, det är inte kul. Fick faktiskt en påminnelse via sms tidigare i dag, väldigt smart tycker jag. Vi får väll se hur det går där i morgon.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© J e s s i c a| D e s i g n
RSS 2.0