Nu var det längesen...

Nu tänkte jag börja skriva här i min blogg igen, för nu var det längesen...Jag vet inte riktigt varför det blev ett avbrott, kanske jag tröttnade tillfälligt? Men nu är jag alltså tillbaka!

Tänkte uppdatera er lite vad som händer och inte händer ... Omvårdnadsutbildningen jag läser just nu är snart klar, och då är jag alltså färdig undersköterska! Känns toppenbra! Det är bara tre onsdagar kvar i skolan, sen är det ingen mera skola. Funderar på om jag ska läsa vidare till sjuksköterska eller inte. Funderar vidare på det men är säker på att det inte blir direkt i alla fall.

Annars så jobbar jag väll 82% just nu inom äldreomsorgen här i kommunen, trivs bra där. Snart är det dags för semester oxå och då hoppas jag på att det blir en resa till Budapest. Gud så otroligt härligt det skulle vara efter dessa tre skolterminer och allt. Vet bara inte riktigt när jag ska ha semester än...får troligtvis ett svar jag vill i morgon...

Årets Kenya gäng åkte ner dit i fredags för att stanna i två veckor, gissa om jag är avundsjuk. Jag vill oxå ner igen ju... och det ska jag! Vet bara inte när än. ;) Jag skickade med en del saker med Marianne men allt kom tyvärr inte med, pga platsbrist. Så det tar Carina och dem med sig i juni i stället.

Kämpar vidare med allt här hemma, håller på att rensa bland mina kläder, och när det är klart så kommer jag inte att ha mycket kläder kvar i mina garderober... men då finns det plats för mycket nytt och det är väldigt skönt att göra sig av med sådant som aldrig används, det tar bara upp plats. Håller även på att tvätta en del till sängen, bäddmadrassen, duntäcket, kuddar m.m. Brukar göra det en gång inför sommaren och en gång inför vintern, det är jättehärligt när det luktar rent och fräscht och dessutom är nytvättat.

Rider fortfarande och har en del planer med ridningen... får se hur det blir! Måste även övningsköra med transport mycket mer så jag kan ut och åka själv med Knappen. Hade varit kanonbra.

För tillfället så måste jag ta tabletter (läs medicin) för att jag ska kunna få en någorlunda okej sömn utan att jag vaknar ett x antal gånger på natten och får min sömn förstörd och är jättetrött dagen efter så att jag sover middag i flera timmar...Det funkar inte, speciellt inte om jag börjar jobba kl 7...det blir en ond cirkel av allt vilket såklart inte är bra. Det är underbart skönt att kunna sova så bra som jag för tillfället gör på denna medicin.

Detta var väll allt för tillfället gott folk! Ett nytt inlägg kommer i morgon.

/A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© J e s s i c a| D e s i g n
RSS 2.0